طرز تهیه خورش ماهی

طرز تهیه خورش ماهی

خورش ماهی , طرز تهیه خورش ماهی , دستور پخت خورش ماهی , o,va lhid
خورش ماهی یکی از انواع خورش های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که شباهت هایی به خورش قلیه ماهی دارد. این خورش خوشمزه در بعضی شهرهای جنوب کشور به عنوان یکی از مجلسی ترین غذاها تهیه و سرو می شود.
مقدار مواد لازم استفاده شده در این دستور برای ۴ نفر در نظر گرفته شده است. در صورتی که می خواهید برای تعداد کمتر یا بیشتری خورش ماهی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه خورش ماهی با می پاتوق همراه باشید.
مواد لازم برای ۴ نفر
ماهی متوسط بدون استخوان۴ عدد
گوجه فرنگی متوسط۲ عدد
رب خرما۲ قاشق غذاخوری
پیاز متوسط۲ عدد
رب گوجه فرنگییک قاشق غذاخوری
روغن مایعبه اندازه کافی
نمک ، فلفل و ادویه ماهیبه اندازه کافی

طرز تهیه خورش ماهی

ابتدا ماهی ها را پس از تمیز کردن فیله کنید ( باید از ماهی های بدون استخوان استفاده کنید ) سپس مقداری ادویه ماهی روی ماهی ها بپاشید و ۱۵ دقیقه استراحت دهید سپس ماهی ها را به همراه مقداری روغن مایع در یک تابه بریزید و سرخ کنید.
ماهی ها را که سرخ کردید کنار بگذارید سپس پیاز را خرد کنید و در یک قابلمه مناسب تفت دهید تا نرم شود پس از اینکه پیاز نرم شد مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید و در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی تفت دهید.
گوجه فرنگی ها را به صورت ریز خرد کنید و به همراه یک فنجان آب به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید مواد با حرارت ملایم بپزند و آب اضافی مواد تبخیر شود سپس ماهی ها را به همراه رب خرما اضافه کنید و اجازه دهید خورش جا بیفتد سپس با برنج سرو کنید.

همچنین ببینید :

باقلا قاتق | خورش هویج | خورش مرغ | خورش متنجن


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی فوری می توانید برای ۴ نفر باقالی پل...