خواص لیمو شیرین

خواص لیمو شیرین

خواص لیمو شیرین , مضرات لیمو شیرین , خواص و مضرات لیمو شیرین , o hw gdl advdk
لیمو شیرین
لیمو شیرین یک نوع مرکبات می باشد که در جنوب شرقی آسیا یافت می شود. این گیاه گاهی دارای ۷ سانتی متر طول دارد و میوه آن یک میوه کوچک و سبز رنگ می باشد که بیضی شکل است. لیمو شیرین بسیار شبیه به لیمو ترش می باشد ولی مزه ی آن شیرین است.
آب لیمو شیرین در کشورهایی مثل هندوستان و پاکستان بسیار پر مصرف می باشد و از آبمیوه های بسیار محبوب در این کشورها محسوب می شود. این میوه دارای ارزش غذایی بالایی است ، از لیمو شیرین در انواع صنایع غذایی استفاده می شود.
این میوه به شکل نوشیدنی ، مربا ، ترشی ، اسنک و شربت در صنایع غذایی استفاده می شود. میوه لیمو شیرین درشت تر از لیمو ترش و لیمو عمانی است و از آب این میوه به عنوان مدر یا تب بر برای کاهش تب به بیماران تب دار استفاده می شود.
لیمو شیرین میوه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص این میوه ارزشمند را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص لیمو شیرین در ادامه با پارسی دی همراه باشید.
خواص لیمو شیرین

بهبود بیماری یرقان

کسانی که بیماری یرقان دارن آب لیمو شیرین میل کنند. لیمو شیرین با تقویت عملکرد کبد برای درمان بیماری یرقان موثر است.

درمان جوش های صورت

اگر می خواهید جوش را رفع کنید می توانید از ترکیب گیاهی استفاده کنید. لیمو شیرین را با پودر پوست لیمو مخلوط کرده تا جوش های شما را از بین ببرد.

فواید برای خانم های باردار

این میوه دارای مقادیر زیادی از کلسیم می باشد که برای زنان باردار و همچنین رشد جنین موثر است.

درمان زخم های گوارشی

فلاونوئیدهایی که در این میوه وجود دارد دارای خواص ضرسرطانی می باشد و همچنین این ماده یک آنتی بیوتیک طبیعی می باشد که برای درمان زخم های گوارشی مفید است.

زیبایی پوست صورت

این میوه را می توان با آرد نخود ترکیب نمود ، این امر باعث افزایش زیبایی پوست صورت می شود.

پیشگیری از ابتلا به نقرس

آنتی اکسیدان های موجود در این میوه به دفع اسید اوریک و رادیکال های آزاد از بدن کمک می کند. این میوه برای جلوگیری از بیماری نقرس موثر است.

مراقبت از پوست بدن

این میوه برای پوست عالی می باشد ، این میوه به دلیل داشتن عطر شیرین در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این میوه خاصیت مرطوب کنندگی دارد.

مفید برای آسم

اگر دانه زیره و پودر زنجبیل را با آب لیمو شیرین ترکیب کنید می تواند برای درمان آسم از این ترکیب بهره مند شوید.

بهبود کارکرد دستگاه گوارش

این میوه دارای فلاونویید است که باعث افزایش ترشح شیره گوارشی می شود و دستگاه گوارش را تحریک می کند. آب لیمو شیرین به کسانی که مشکل سوء هاضمه دارند و حرکات نامنظم روده آنها کند است کمک می کند.
لیمو شیرین شیره های گوارشی اسیدی را خنثی می کند و به معده در گوارش کمک می کند. لیمو شیرین باعث کنترل استهال و تهوع و استفراغ می شود.

ضد آفتاب طبیعی

لیمو شیرین می تواند جایگزین مناسبی برای نوشابه باشد. این میوه مواد معدنی ضروری بدن را تامین می کند. لیمو شیرین برای ورزشکاران مفید می باشد. کسانی که می خواهند آفتاب زده نشوند می توانند قبل از قرار گرفتن در آفتاب یک لیوان آب لیمو شیرین میل کنند.

درمان مشکلات تنفسی

روغن های گرفته شده از لیمو شیرین دارای خاصیت ضد احتقان است که برای کسانی که مشکلات تنفسی دارند مفید است. لیمو شیرین باعث می شود تا مشکلات تنفسی شما مرتفع شود.

رفع خشک لب

اگر آب لیمو شیرین را به مدت چهار روز بر روی لب های خود قرار دهید باعث می شود تا خشکی پوست لب شما از بین رفته و همچنین این میوه برای درمان لب های ترک خورده کاربرد دارد.

تسکین یبوست

اسیدهای موجود در این میوه باعث می شود تا سموم از روده دفع شده و به دلیل داشتن فیبر باعث می شود که یبوست درمان شود. این میوه یک مسهل کننده بوده و برای افرادی که دچار یبوست می شوند مفید است.

درمان شوره سر و موخوره

شما برای درمان طبیعی موخوره و شوره سر می توانید این میوه را میل کنید.

تقویت موهای سر

لیمو شیرین به دلیل خواصی که دارد در مکمل های دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. ویتامین های موجود در لیمو شیرین باعث تقویت مو می شود.

خاصیت ضد سرطانی

لیمو شیرین دارای لیمونوئید است که با سرطان مبارزه می کند. این ماده به مولکول قندی به نام گلوکز می چسبد و خواص ضد سرطانی دارد.

پیشگیری از تورم و التهاب

لیمو شیرین به دلیل سرشار بودن از ویتامین C از التهاب و تورم جلوگیری می‌کند. این میوه شگفت‌انگیز، علائم استئوآرتریت و آرتریت روماتوئیدی را کاهش می‌دهد.

خواص ضد باکتریایی

متخصصین پوست و زیبایی به دلیل خواص ضدعفونی و ضدباکتریایی که دارد برای پوست و مو مناسب است.

پیشگیری از بیماری اسکوربوت

اسکوربوت یک بیماری می باشد که به دلیل کمبود ویتامین سی ایجاد می شود. از علائم این بیماری می توان به خونریزی ، تورم لثه ، سرماخوردگی و زخم دهان اشاره کرد. لیمو شیرین برای جلوگیری از این بیماری بسیار موثر است. شما می توانید لیمو شیرین مصرف کنید تا از بیماری اسکوربوت در امان باشید.

سفید کننده پوست

لیمو شیرین دارای عوامل سفید کننده و پاک کنندگی ملایم پوست می باشد که از جمع شدن آکنه و لکه بر روی پوست انسان جلوگیری کرده و باعث صافی پوست می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

اگر لیمو شیرین را به صورت منظم مصرف کنید باعث بهبود عملکرد قلب می شود. این میوه باعث گردش خون بهتر در بدن شده و سیستم ایمنی را تقویت می کند. ویتامین سی موجود در این میوه از سرماخوردگی پیشگیری می کند.

کاهش وزن و رژیم لاغری

لیمو شیرین می تواند باعث کاهش وزن شود. می توانید یک لیوان آب ولرم را با لیمو و عسل ترکیب کرده و میل کنید. این میوه باعث کاهش کلسترول شده و فشار خون را تنظیم می کند.

سم زدایی بدن

اگر لیمو شیرین را به صورت منظم مصرف کنید باعث می شود تا بدن شما سم زدایی شده و پوست شما درخشان شود. این میوه از بروز بیماری های پوستی جلوگیری می کند و خون را پاک سازی کرده و تمیز می کند.

بهبود اختلالات ادراری

لیمو شیرین سرشار از پتاسیم است که باعث سم زدایی کلیه و مثانه می شود و می تواند اختلالات ادراری را درمان کند.

کاهش درد ناشی از گزش حشرات

این میوه باعث می شود تا درد ناشی از گزش حشرات کم شده و برای روشن کردن رنگ پوست در قسمت های زیر بغل و زانو مفید است.

خاصیت برای مغز و سیستم عصبی

لیمو شیرین برای سلامت مغز و سیستم عصبی انسان به عنوان یک خنک کننده عمل می کند. این میوه برای درمان تب و مشکلات ذهنی مناسب است. لیمو شیرین یک آرام بخش فوق العاده می باشد.

تصفیه خون و رفع تشنگی

این میوه باعث افزایش اشتها شده و خون را تصفیه می کند و تعداد اسپرم در مردان را افزایش می دهد. همچنین لیمو شیرین باعث خنکی بدن شده و تشنگی را رفع می کند.

بهوبد بیماری های حرکتی

لیمو شیرین دارای طعم اسیدی می باشد که باعث رهایی از بیماری های حرکتی می شود. یک لیوان آب لیمو را می توانید برای درمان سوزش معده مصرف کنید. این میوه دستگاه گوارش را تسکین می دهد و باعث بهتر شدن درد معده می شود.

درمان التهابات لوزه

ویتامین سی موجود در این میوه با تب و سرماخوردگی مبارزه می کند. شما می توانید یک قاشق عسل را با آب لیمو شیرین ترکیب کنید تا از التهابات لوزه و لوزه متورم رهایی یابید.
مضرات لیمو شیرین

زیاده روی ممنوع

لیمو شیرین خواص زیادی برای بدن دارد البته مانند هر میوه دیگری مصرف بش از حد آن می تواند باعث مشکلاتی در بدن شود. از مشکلاتی که مصرف بیش از حد لیمو شیرین می تواند برای بدن ایجاد کند می توان به حالت تهوع و اسهال اشاره کرد.
https://parsiday.com/1389-limoo-shirin/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی فوری می توانید برای ۴ نفر باقالی پل...