خواص لوبیا قرمز

خواص لوبیا قرمز

خواص لوبیا قرمز , مضرات لوبیا قرمز , زیان ها و خاصیت های لوبیا قرمز , o hw g fdh rvlc
لوبیا قرمز

آشنایی با لوبیا قرمز

لوبیا قرمز یکی از انواع لوبیاهای مرسوم و پر مصرف در جهان است که شکل ظاهری آن شبیه به کلیه می باشد و به همین دلیل این لوبیا در انگلیسی لوبیای کلیوی ماگذاری شده است. نوع دیگری لوبیا نیز وجود دارد با نام لوبیای آزوکی که شباهت زیادی به لوبیا قرمز دارد.
بیشتر مصرف لوبیا قرمز در صنایع غذایی می باشد. لوبیا قرمز در فهرست غذایی ما ایرانی ها نیز جایگاه ویژه ای دارد و برای تهیه غذاهای محبوب و پرطرفداری مانند خورشت قورمه سبزی و خوراک لوبیا از آن استفاده می شود.
لوبیا قرمز حبوبات پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص لوبیا قرمز را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص لوبیا قرمز در ادامه با پارسی دی همراه باشید.
خواص لوبیا قرمز

سلامت مفاصل

مس برای سلامت استخوان ها و مفاصل بدن ضروری است. لوبیا به دلیل داشتن آنزیم های خاص باعث می شود تا انعطاف پذیری رباط و مفاصل افزایش پیدا کند.

پاکسازی دستگاه گوارش

لوبیا قرمز به دلیل خواصی که دارد می تواند به راحتی باعث پاک سازی دستگاه گوارش شما شود. کسانی که سابقه ی خانوادگی سرطان روده ی بزرگ دارند بهتر است از لوبیا قرمز استفاده کنند.

کاهش کلسترول

لوبیا قرمز به دلیل داشتن مقدار زیاد کربوهیدرات و فیر باعث می شود تا کلسترول بدن کاهش پیدا کند. کاهش کلسترول باعث کاهش بیماری های قلبی عروقی در افراد می شود.

درمان سندروم روده تحریک پذیر

خیلی از افراد به بیماری سندروم روده تحریم پذیر گرفتار هستند ، شما می توانید با مصرف فیبر زیاد این بیماری را تا حدود زیادی کنترل کنید. مصرف لوبیا قرمز برای درمان سندروم روده تحریک پذیر مناسب است.

کاهش چین و چروک پوست

همانطور که بالا عنوان شد لوبیا قرمز با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه می کند. با از بین رفتن رادیکال های آزاد در بدن روند سلول های پیری کاهش پیدا می کند. لوبیا قرمز باعث کاهش چین و چروک پوستی می شود.

مفید برای بیماران دیابتی

کسانی که دیابت دارند باید رژیم غذایی خود را رعایت کنند. لوبیا قرمز برای بیماران دیابتی بسیار مفید می باشد. لوبیا قرمز دارای شاخص گلیسمی پایین می باشد که این امر باعث می شود تا قند خون در بدن متعادل شود. لوبیا قرمز از بیماری دیابت پیشگیری می کند.

درخشان تر شدن پوست

اگر می خواهید پوست سالمی داشته باشید بهتر است از لوبیا قرمز استفاده کنید چرا که دارای آمینو اسید ، اسیدهای چرب می باشد. مصرف منظم لوبیا در رژیم غذایی باعث می شود تا شما پوست درخشانی داشته باشید.

سلامت و محافظت از قلب

لوبیا قرمز دارای منیزیوم می باشد که این ماده بر کلسترول بد خون تاثیر گذار است. لوبیا قرمز با بیماری های قلبی و عروقی مبارزه می کند و باعث می شود تا شما قلبی سالم تر و قوی تر داشته باشید.

تقویت مغز

لوبیا قرمز به دلیل دارای بودن ویتامین گروه ب به عملکرد مغز کمک می کند. وجود ویتامین ب۱ برای انتقال دهنده عصبی مغز و تقویت آن مفید می باشد. باعث تمرکز حافظه می شود. همچنین این ویتامین باعث می شود تا از زوال عقل و بیماری آلزایمر پیشگیری شود.

پیشگیری از پوکی استخوان

شما می توانید برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود از لوبیا قرمز کمک بگیرید ، چرا که سرشار از پروتئین ، پتاسیم و منیزیم می باشد. لوبیا سرشار از فیبر بوده که باعث می شود تا از پوکی استخوان پیشگیری شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

آنتی اکسیدان های موجود در لوبیا قرمز باعث می شود تا با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه کند. این امر باعث می شود تا از سلول های بدن محافظت کرده و سیستم ایمنی را تقویت کند.

تقویت استخوان های بدن

لوبیا قرمز سرشار از منگنز و کلسیم می باشد که باعث می شود تا استخوان های شما تقویت شود. پوکی استخوان یک عارضه می باشد که خیلی از افراد با آن درگیر هستند. این افراد بهتر است در رژیم غذایی خود لوبیا قرمز را قرار دهند.

افزایش انرژی بدن

لوبیا قرمز دارای منگنز می باشد ، منگنز برای تجزیه مواد مغذی و تولید انرژی کاربرد دارد. خواصی که در لوبیا قرمز وجود دارد باعث دفاع از آنتی اکسیدان های بدن می شود ، آنتی اکسیدان با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه کرده و آن ها را دفع می کند. لوبیا قرمز از جمله حبوباتی می باشد که سرشار از آنتی اکسیدان است.

کنترل قند خون

خیلی از افراد به بیماری قندخون دچار هستند ، بیماری قند خون باعث ایجاد بیماری های دیگری مانند بیماری های قلبی می شود. لوبیا قرمز به دلیل داشتن پروتئین و فیبر بالا باعث می شود تا قند خون شما کنترل شود. همانطور که قبلا بیان شد شاخص گلیسمی لوبیا بسیار مناسب است و باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت می شود.

درمان و پیشگیری از یبوست

کسانی که یبوست دارند اکثرا به دلیل مشکل کمبود فیبر به این عارضه دچار می شوند. لوبیا قرمز برای درمان یبوست مناسب است چرا که سرشار از فیبر است.

سم زدایی بدن

خیلی از مواد غذایی که امروزه مصرف می کنیم ناسالم بوده و دارای سولفیت زیادی می باشد. محتوای سولفیت در بدن باعث می شود تا اثرات سمی در بدن ایجاد شود. لوبیا قرمز به عنوان یک سم زدای طبیعی رفتار می کند.

خواص ضد سرطانی

لوبیا سرشار از منگنز است و وجود منگنز در لوبیا قرمز به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه می کند. همچنین لوبیا شامل ویتامین کا می باشد که برای جلوگیری از استرس موثر است. تحقیقات نشان می دهد که لوبیا قرمز می تواند با حدود زیادی با سرطان کولون مبارزه کند.

کاهش درد میگرن

میگرن یک بیماری عصبی می باشد که دردهای شدیدی دارد ، برای کاهش دردهای میگرنی بهتر است لوبیا قرمز مصرف کنید.

منبع غنی پروتئین

لوبیا قرمز به دلیل اینکه پروتئین زیادی دارد به عنوان یک جایگزین مناسب می باشد که برای گیاه خواران بسیار مناسب است. کسانی که گوشت مصرف نمی کنند بهتر است از لوبیا قرمز به عنوان جایگزین آن استفاده کنند.

پیشگیری از ابتلا به آسم

لوبیا قرمز به دلیل داشتن منیزیم باعث می شود تا بیماری آسم کاهش پیدا کند. چرا که باعث عبور هوا در داخل و خارج از بدن می شود.

ترمیم سریعتر بافت های آسیب دیده

لوبیا قرمز دارای ویتامین گروه ب از جمله ب۶ می باشد ، این ویتامین باعث می شود تا بافت های آسیب دیده ترمیم شود و همچنین از ریزش مو جلوگیری خواهد شد.

پیشگیری از ابتلا به فشار خون

به دلیل اینکه لوبیا قرمز دارای پتاسیم ، منیزیوم ، فیبر می باشد باعث کاهش فشار خون می شود. اگر شما دارای فشار خون بالا هستید ما به شما لوبیا قرمز را توصیه می کنیم. پتاسیم و منیزیم موجود در لوبیا قرمز باعث می شود تا عروق گسترش پیدا کرده و جریان خون به درستی انجام شود.

کاهش التهاب ناشی از آتروز

این حبوبات خوشمزه می تواند برای کاهش التهاب بدن ناشی از آتروز موثر باشد. چرا که مس موجود در لوبیا قرمز باعث انعطاف پذیری مفاصل می شود

پیشگیری از آب مروارید

لوبیا قرمز به دلیل داشتن ویتامین ب۳ می تواند از بیماری آب مروارید جلوگیری کند.

رژیم غذایی و کاهش وزن

لوبیا قرمز سرشار از فیبر می باشد ، می دانید که اگر غذای سرشار از فیبر مصرف کنید به مدت طولانی سیر می مانید. لوبیا قرمز از چربی کمی برخوردار می باشد و یک وعده غذایی عالی می باشد.
مضرات لوبیا قرمز

آسیب های مغزی

لوبیا قرمز دارای آهن می باشد ، اگر لوبیا قرمز را به صورت مکرر و بیش از حد تعادل مصرف کنید ممکن است به آسیب های مغزی منجر شود.

مسمومیت هموگلوتنین

به دلیل اینکه لوبیا قرمز حاوی هموگلوتنین می باشد ، مصرف بیش از حد لوبیا قرمز باعث ایجاد بیماری های اسهال ، حالت تهوع ، درد شکم و استفراغ می شود.

مشکلات گوارشی

اگر شما لوبیا قرمز را به صورت روزانه مصرف کنید باعث ایجاد گاز معده می شود که ممکن است اسهال به دنبال داشته باشد.

خطر ابتلا به سرطان

اگر فولات بدن افزایش پیدا کند خطر احتمال ابتلا به بیماری سرطان بیشتر می شود. انسان در طول روز می بایست حدود ۸۰۰ میکروگرم فولات مصرف کند. سعی کنید مواد غذایی را در حد اعتدال و با برنامه غذایی تخصصی مصرف کنید.
منبع  : parsiday.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی فوری می توانید برای ۴ نفر باقالی پل...