طرز تهیه جوجه کباب

طرز تهیه جوجه کباب

جوجه کباب, jooje kabab ,طرز تهیه جوجه کباب,دستور پخت جوجه کباب, [,[i ;fhf
جوجه کباب یکی از متداول ترین کباب های ایرانی است که با گوشت مرغ تهیه می شود. جوجه کباب از مجلسی ترین غذاهای ایرانی محسوب می شود که در بسیاری از مجالس برای پذیرایی از آن استفاده می شود. مواد تشکیل دهنده این کباب خوشمزه عبارتند از گوشت مرغ و طعم دهنده هایی برای لذیذ تر شدن گوشت مرغ. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر جوجه کباب تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه جوجه کباب در ادامه با همدوره همراه باشید.
مواد لازم جوجه کباب
سینه مرغ ۳ عدد
پیاز ۲ عدد
زنجبیل ۱ تکه کوچک
آبلیمو ۸ قاشق غذاخوری
کره ۲ قاشق غذاخوری
زعفران ۶ قاشق غذاخوری
ماست نصف لیوان
فلفل سیاه به میزان کافی
نمک به میزان کافی

دستور پخت و طرز تهیه

پیاز را به دو صورت می توانیم برای تهیه جوجه کباب خرد کنیم. اولین روش رنده کردن پیازها و گرفتن آب پیاز است و روش دوم خرد کردن پیازها به صورت درشت و حلقه ای می باشد. پس از خرد کردن پیازها آنها را در یک کاسه بزرگ می ریزیم.
سینه های مرغ را به صورت جوجه کبابی خرد می کنیم و به پیازها اضافه می کنیم. بعد از این کار ماست را به همراه زنجبیل ، ۴ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده ، نمک ، فلفل سیاه و ۶ قاشق غذاخوری آبلیمو به گوشت مرغ اضافه می کنیم. پس از این کار مواد را خوب مخلوط می کنیم.
باید مواد طعم دهنده را خوب مخلوط کنیم تا به تمام نقاط گوشت مرغ برسند. پس از اینکار روی کاسه را می پوشانیم و آن را به مدت حداقل ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مواد به خوبی به خورد گوشت مرغ بروند و گوشت طعم دار شود.
پس از اینکه گوشت مرغ را از یخچال خارج کردیم آنرا با دقت سیخ می کنیم به صورتی که بین قطعات گوشت روی سیخ هیچ فاصله ای نباشد. پس از آماده کردن ذغال و گذاشتن سیخ ها روی حرارت باید سریع سس کره را آماده کنیم.
برای این منظور کره را روی بخار آب قرار می دهیم تا آب شود سپس به آن مقداری نمک ، فلفل سیاه و ۲ قاشق غذاخوری زعفران اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. در مرحله بعد سس کره را با قاشق یا قلمو روی جوجه کباب می زنیم.
این کار علاوه بر اینکه باعث می شود که جوجه ها لذیذتر شوند ، از سوختن جوجه ها هم جلوگیری می کند. در کنار جوجه کباب چند عدد گوجه فرنگی هم سیخ می کنیم و در کنار جوجه ها کباب می کنیم. در پایان جوجه کباب را با برنج یا نان تازه سرو می کنیم.
چنجه,کباب چنجه,طرز تهیه کباب چنجه,دستور پخت کباب چنجه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی فوری می توانید برای ۴ نفر باقالی پل...