طرز تهیه ترشی بندری

طرز تهیه ترشی بندری

ترشی بندری یکی از ترشی های سنتی و قدیمی ایرانی است که اصالت آن متعلق به جنوب کشور است. ترشی بندری به دلیل اینکه در تهیه آن از ادویه ها و طعم دهنده های بسیاری استفاده می شود علاوه بر اینکه طعم خاص و بسیار خوبی دارد عطر و بوی مطبوعی نیز دارد.
با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقدار کمی ترشی بندری تهیه نمایید. در صورتی که می خواهید ترشی بیشتر یا کمتری تهیه کنید کافیست که مقدار مواد لازم را ضرب یا تقسیم کنید. با دستور طرز تهیه ترشی بندری در ادامه با همدوره همراه باشید.
مواد لازم ترشی بندری
گل کلم۱ کیلوگرم
فلفل سبز۵۰ گرم
سیر۸ حبه
بادمجان قلمی۳ عدد
موسیر۵۰ گرم
خیار قلمی۳ عدد
هویج متوسط۳ عدد
تمرهندی۱۰۰ گرم
رب انار۱۰۰ گرم
کرفس۲ شاخه
گوجه فرنگی گوشتی۳ عدد
سیب ترشی۵۰۰ گرم
سبزی ترشی۱۰۰ گرم
آب کوجه فرنگی۵۰۰ سی سی
ادویه ترشی۱ قاشق غذاخوری سر پر
سرکهبه اندازه کافی

طرز تهیه ترشی بندری

ابتدا موسیر ها را از ۴ ساعت قبل داخل آب قرار دهید تا نرم شوند سپس آنرا تمیز کنید و قسمت های اضافی شان را جدا کنید. در مرحله بعدی خیارها را به صورت نگینی خرد کنید و در یک آبکش بریزید سپس مقداری نمک روی خیار ها بریزید تا آب اضافی شان خارج شود.
در مرحله بعدی گوجه فرنگی ها را به صورت نگینی خرد کنید و به همراه موسیر و خیار داخل یک ظرف مناسب بریزید. در ادامه پوست هویج ها ، سیب ترشی ها و سیرها را بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید و به ظرف حاوی گوجه فرنگی ها اضافه کنید.
برگ های کرفس را جدا کنید سپس ساقه آن را به صورت نگینی خرد کنید و به ظرف اضافه کنید. بوته گل کلم را به اندازه کمی بزرگتر از نگینی خرد کنید و به ظرف اضافه کنید. در مرحله بعد فلفل های سبز را خرد و به ظرف اضافه کنید.
در ادامه بادمجان را هم پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید و به ظرف اضافه کنید. در مرحله بعدی تمرهندی را به همراه کمی سرکه داخل یک قابلمه بریزید سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا سرکه به جوش بیاید سپس مخلوط تمرهندی و سرکه را صاف کنید.
سبزی ها را به صورت ساطوری خرد کنید و به باقی مواد اضافه کنید. در ادامه رب انار را به همراه نمک و ادویه ترشی در یک لیوان آب جوش حل کنید و به همراه آب گوجه فرنگی و مخلوط سرکه و تمرهندی به مواد اضافه کنید.
مواد را خوب مخلوط کنید تا کاملا با هم یکدست شوند سپس درون یک ظرف شیشه ای بریزید. در ظرف مخصوص ترشی به حدی سرکه بریزید که روی مواد کاملا پوشیده شود. پس از اینکه کار آماده کردن ترشی به اتمام رسید آنرا به مدت ۲ هفته در جای خنک قرار دهید تا آماده شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی فوری می توانید برای ۴ نفر باقالی پل...