طرز تهیه ترشی ذرت

طرز تهیه ترشی ذرت

ترشی ذرت , ترشی بلال , طرز تهیه ترشی ذرت , دستور ترشی ذرت , jvad bvj , torshi zorrat
ترشی ذرت یا ترشی بلال یکی از ترشی تزیینی ایرانی است که به دلیل ظاهر زیبایش بیشتر برای تزیین غذاها تهیه می شود. البته باید بدانید که این ترشی علاوه بر اینکه ظاهر بسیار زیبایی دارد طعم بسیار خاص و خوشمزه ای نیز دارد.
با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقدار کمی ترشی ذرت تهیه نمایید. در صورتی که می خواهید ترشی بیشتر یا کمتری تهیه کنید کافیست که مقدار مواد لازم را ضرب یا تقسیم کنید. با دستور طرز تهیه ترشی ذرت در ادامه با همدوره همراه باشید.
مواد لازم ترشی ذرت
ذرت کامل۴ عدد
سرکه سیب۱ لیتر
پیاز قرمز بزرگ۱ عدد
فلفل قرمز۴ عدد
برگ بو۱ عدد
نمکبه اندازه کافی

طرز تهیه ترشی ذرت

ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و سرکه را به همراه یک لیتر آب داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا مخلوط آب و سرکه به جوش بیاید سپس نمک ، برگ بو و شکر را اضافه کنید و اجازه دهید شکر حل شود.
در ادامه فلفل قرمزها را اضافه کنید و بعد از ۳ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید تا مواد داخلش کمی خنک شوند. در مرحله بعدی ذرت ها را به صورت قطعات ۳ تا ۴ سانتی متری برش بزنید و داخل ظرفی که برای ترشی در نظر گرفته اید بریزید.
برای تهیه این ترشی می توانید از ذرت های نرسیده کوچک هم استفاده کنید. در مرحله بعدی پیاز قرمز را به صورت ورقه ای نازک خرد کنید و به ذرت ها اضافه کنید. پس از اینکار سرکه را هم که هنوز گرم است روی مخلوط ذرت و پیاز بریزید و صبر کنید تا ترشی کاملا سرد شود.
می توانید بدون اینکه درب ترشی را ببندید آنرا به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود سپس درب ظرف ترشی را محکم ببندید. این ترشی خیلی فوری آماده می شود می توانید یک هفته بعد ترشی را سرو کنید.

همچنین ببینید : ترشی بندریترشی انبهترشی بامیهترشی انار


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی فوری می توانید برای ۴ نفر باقالی پل...