طرز تهیه خورش پرتقال

خورش پرتقال , طرز تهیه خورش پرتقال , دستور پخت خورش پرتقال
خورش پرتقال یکی از خورش های خاص و بسیار خوش طعم ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان های شمالی کشور می باشد. این خورش خوشمزه و متفاوت از خورش های مجلسی استان های گیلان و مازندران است.
مقدار مواد لازم استفاده شده در این دستور برای ۴ نفر در نظر گرفته شده است. در صورتی که می خواهید برای تعداد کمتر یا بیشتری خورش پرتقال تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه خورش پرتقال با می پاتوق همراه باشید.
مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۶۰۰ گرم
پرتقال ۴ عدد
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۱ قاشق غذاخوری
خلال پوست پرتقال ۲ قاشق غذاخوری
خلال پسته ۱ قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل سیاه و روغن مایع به اندازه کافی

طرز تهیه خورش پرتقال

ابتدا سینه مرغ را مانند گوشت خورشتی به قطعات کوچکتر خرد کنید. البته می توانید برای این خورش از قطعات بزرگ تر مرغ نیز استفاده کنید. پس از خرد کردن گوشت مرغ آنرا به همراه کمی روغن در یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید.
مرغ را به خوبی تفت دهید تا کاملا سرخ شود سپس خلال پوست پرتقال را اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا آن هم کمی سرخ شود. در گام بعدی ۲ تا ۳ لیوان آب جوش به همراه نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کنید.
در همین حین پوست پرتقال ها را به صورتی بگیرید که هیچ پوست سفیدی روی پرتقال ها باقی نماند سپس وقتی مرغ پخت به قابلمه اضافه کنید. در گام بعدی شکر را به همراه زعفران دم کرده اضافه کنید و اجازه دهید خورش جا بیفتد.
این خورش به صورت کم آب سرو می شود و باید کاملا به روغن بیفتد سپس آنرا از روی حرارت بردارید. وقتی خورش آماده شد آنرا به همراه برنج سرو کنید. برای تزیین خورش می توانید از خلال پسته و پرتقال ورقه شده استفاده کنید.