طرز تهیه انار پلو شیرازی

طرز تهیه انار پلو شیرازی

انار پلو شیرازی , انار پلو , طرز تهیه انار پلو , دستور پخت انار پلو , hkhv g
انار پلو شیرازی یکی از غذاهای خوشمزه و فصلی شهر شیرازی است که با نام انار پلوی شیرازی معروف است. این غذای خوشمزه را می توانید در فصل پاییز و زمستان که انار به وفور یافت می شود طبخ کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر انار پلو شیرازی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه انار پلو شیرازی در ادامه با همدوره همراه باشید.
مواد لازم انار پلو شیرازی
دانه انار۲ پیمانه
برنج۴ پیمانه
سینه مرغ۳ عدد
گشنیز خرد شده۱٫۵ پیمانه
پیاز۲ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
خلال پستهنصف پیمانه
نمک و ادویهبه اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سینه های مرغ را به همراه ۳ لیوان آب ، ۱ عدد پیاز ، مقداری زردچوبه و نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بپزند پس از اینکه سینه های مرغ کاملا پخت آنها را ریش ریش می کنیم و کنار می گذاریم.
برنج را باید از ۳۰ دقیقه قبل از پخت بخیسانیم. پس از گذشت این مدت برنج را با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد و نرم شود. هر وقت دانه برنج نرم شد و مغز آن سفت بود آنرا آبکشی می کنیم.
برای تهیه مایه انار پیاز باقیمانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و با مقداری روغن تفت می دهیم تا سبک شود سپس سینه های مرغ ریش ریش شده ، گشنیز خرد شده ، خلال پسته ، دانه های انار و مقداری نمک اضافه می کنیم.
حدود ۵ دقیقه مواد را با هم تفت می دهیم تا به خوبی مخلوط شوند ، سپس از روی حرارت بر می داریم. قابلمه ای را که برای تهیه انار پلو در نظر گرفته ایم روی حرارت قرار می دهیم و ته قابلمه مقداری روغن می ریزیم.
ته دیگ مورد نظرمان را ته قابلمه می چینیم و مقداری برنج آبکش شده روی ته دیگ می ریزیم. در ادامه مقداری از مایه انار را روی برنج می ریزیم و به همین ترتیب یک لایه برنج یک لایه مایه انار تمام مواد و برنج را داخل قابلمه می ریزیم.
حرارت را زیاد می کنیم تا برنج بخار کند. پس از اینکه برنج بخار کرد زعفران دم کرده و چند قاشق روغن را در نصف لیوان آب حل می کنیم و روی برنج می ریزیم. پس از اینکار حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و در قابلمه را می گذاریم.
حدود ۱ ساعت اجازه می دهیم تا برنج با حرارت ملایم دم بکشد ، سپس انار پلو را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و با مقداری دانه انار و خلال پسته تزیین می کنیم. انار پلو را می توانید با مرغ قالبی سرخ شده هم تهیه کنید.

همچنین ببینید : آلبالو پلوزرشک پلو با مرغعدس پلواستانبولی پلو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی فوری می توانید برای ۴ نفر باقالی پل...