طرز تهیه کباب ترکی مرغ

طرز تهیه کباب ترکی مرغ


کباب ترکی مرغ یکی از انواع کباب ترکی است که یک غذای معروف و خوشمزه ترکیه ای است. کباب ترکی به طور معمول با گوشت قرمز تهیه می شود ولی اگر نمی توانید گوشت قرمز مصرف کنید می توانید کباب ترکی مرغ را امتحان کنید. در ادامه با آموزش آشپزی و دستور پخت کباب ترکی مرغ با پورتال فارسی نو همراه باشید.

 
مواد لازم کباب ترکی مرغ
فیله مرغ۴۰۰ گرم
قارچ ورقه شده۲۰۰ گرم
پیاز خرد شده۲ عدد
فلفل دلمه ای خرد شده۲ عدد
گوجه فرنگی خرد شده۱ عدد
سیر۱ حبه
آب لیمو۲ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه میزان کافی
نمک و ادویهبه میزان کافی

طرز تهیه کباب ترکی مرغ

ابتدا گوشت فیله مرغ را به قطعات کوچک برش داده و سپس با آبلیمو ، نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید. درون یک تابه مناسب یک قاشق روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید.
پیاز را کمی تفت دهید تا نرم شود. پیاز را از تابه خارج کرده، فلفل دلمه ای و سپس قارچ را همراه با یک قاشق آب لیمو تفت دهید. حرارت باید زیاد باشد تا قارچ آب نیندازد.
سپس گوجه فرنگی را تفت دهید. در تابه دیگری مرغ مزه دار شده را با یک قاشق روغن تفت دهید. همه مواد را با هم مخلوط کرده و یک حبه سیر را روی مواد رنده کنید.
نمک و فلفل سیاه بزنید و این مواد را داخل نان های ساندویچ قرار دهید و همراه با کاهو و خیارشور میل کنید، یا اینکه می توانید مواد را داخل دیس ریخته و کمی پنیر رنده شده روی آن بریزید و سرو کنید.
برای پخت کباب ترکی مرغ نیازی به روغن زیاد نیست، فقط کف تابه را کمی چرب کنید تا مواد حالت کبابی پیدا کنند. بنابراین بهتر است مواد را در تابه چدنی سرخ کنید.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی فوری می توانید برای ۴ نفر باقالی پل...