خواص حنا

خواص حنا

خواص حنا , مضرات حنا , خاصیت و زیان های حنا , o hw pkh
خواص و مضرات حنا
حنا یک گیاه دولپه ای می باشد که بومی شمال آفریقا ، جنوب و غرب آسیا و شمال استرالیا می باشد. این گیاه دارای گل های سفید یا صورتی و میوه های بسیار کوچک می باشد. حنا دارای خواص دارویی بوده که در زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است.
حنا گیاه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص حنا را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص حنا در ادامه با پارسی دی همراه باشید.
خواص حنا

کاهش فشار خون

اگر می خواهید فشار خون خود را کاهش دهید و سیستم قلبی عروقی خود را تقویت کنید از آب دانه های حنا مصرف کنید.

نرم کنندگی مو

حنا به عنوان یک آبرسان قوی مو می باشد و به عنوان یک ماده طبیعی برای نرم کنندگی مو محسوب می شود.

شادابی و جوانی پوست

حنا به عنوان یک ماده ضد چروک طبیعی شناخته می شود ، چرا که باعث آب رسانی زیاد به پوست صورت شده و بدن را در مقابل چین و چروک مقاوم می کند. اگر می خواهید پوست جوان و شادابی داشته باشید از حنا کمک بگیرید.

پاکسازی بدن از سموم

شما می توانید پوست یا برگ حنا را بخیسانید. آب به دست آمده برای سم زدایی کبد و طحال و پاکسازی بدن مفید است. حنا برای درمان بیماری های کبد بسیار کاربردی است.

رنگ موی طبیعی

در قدیم الایام از حنا برای رنگ کردن موی سر استفاده می شده است ، حنا به دلیل خواص خود برای رنگ مو بسیار مفید می باشد چرا که تاثیری منفی بر روی فولیکول های مو نمی گذارد.

سفید کردن پوست

حنا به عنوان یک سفید کننده طبیعی پوست می باشد که شما می توانید به کمک حنا لایه برداری پوست را انجام دهید تا پوست شما تمیز و روشن شود.

کمک به درمان بیخوابی

روغن حنا باعث درمان استرس و اضطراب می شود و به درمان بی خوابی کمک می کند. برای درمان بی خوابی شبانه بهتر است هر شب قبل از خواب روغن حنا را ببویید.

درمان شپش موهای سر

کسانی که از شپش مو رنج می برند می توانند حنا را با آب لیمو ترش ترکیب کنند چرا که به آنها یک ترکیب ضد قارچی می دهد که می توانند برای از بین بردن شپش مو از آن استفاده کنند. شما می توانید این ترکیب را بر روی پوست و موی سر خود بمالید و حداقل ۳ ساعت بعد از این کار موی خود را با آب گرم بشویید.

درمان جوش های صورت

حنا دارای خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی می باشد که باعث پاکسازی پوست می شود و همچنین چربی پوست را کاهش می دهد که این امر باعث درمان آکنه می شود.

درمان روماتیسم

روغن حنا دارای خاصیت ضد التهابی می باشد که به درمان بیماری های روماتیسم و آرتروز کمک می کند.

تسریع بهبود زخم ها

حنا دارای خاصیت ضدباکتری و ضدعفونی کنندگی قوی می باشد که باعث درمان سریع تر زخم ها می شود. با ایجاد یک لایه پوستی محافظ از عفونت های پوستی جلوگیری می کند.

بهوبد سردرد و میگرن

خواص ضدالتهابی موجود در برگ حنا باعث افزایش جریان خون در سر شده و به درمان سردرد کمک می کند. شما برای این امر می توانید مقداری آب برگ درخت حنا را بر روی پیشانی خود قرار دهید تا میگرن شما تسکین پیدا کند.

درمان ریزش مو

حنا برای درمان طبیعی ریزش موی سر بسیار موثر است.

درمان آفتاب سوختگی

حنا به دلیل داشتن توانایی خنک کنندگی می تواند برای درمان آفتاب سوختگی موثر باشد.

مفید برای گلو درد

در طب سنتی از حنا برای درمان تب و گلودرد استفاده می شده است ، چرا که حنا دارای خاصیت ضدباکتریایی دارد و باعث افزایش تعریق بدن شده و تب کاهش پیدا می کند.

درمان موخوره

اگر موهای شما خشک و آسیب دیده باشد باعث ایجاد موخوره می شود. بهتر است در این امر از حنا کمک بگیرید.

کمک به رشد موهای سر

حنا یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت فولیکول مو و افزایش رشد موی سر می باشد.

کمک به رشد ناخن ها

حنا باعث از بین بردن آلودگی باکتریایی و قارچی ناخن ها می شود و به رشد ناخن ها کمک می کند.

مفید برای موهای خشک

حنا باعث آب رسانی به مو و درمان موهای خشک می شود.

حجم دهنده موهای سر

به دلیل اینکه آب و مواد مغذی زیادی در حنا وجود دارد به عنوان یک حجم دهنده طبیعی مو عمل کرده و باعث درخشان شدن موی سر می شود.
مضرات حنا

حساسیت پوستی

حنا انواع مختلفی دارد که بی خطر می باشد ، اما حنای سیاه ممکن است باعث ایجاد حساسیت بر روی پوست شود.
منبع : parsiday.com/3463-hana

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی فوری می توانید برای ۴ نفر باقالی پل...