بیوگرافی الهام چرخنده

الهام چرخنده,بیوگرافی الهام چرخنده,زندگینامه الهام چرخنده
معرفی کوتاه الهام چرخنده
نام اصلیالهام
نام خانوادگیچرخنده
تاریخ تولد۱۳۵۷/۴/۴
محل تولدکاشان
تحصیلاتمعماری

Elham Charkhandeh,الهام چرخنده و فرزندانش,ارسطو و امیر شایان پسران الهام چرخنده
الهام چرخنده و پسرانش امیرشایان و ارسطو

بیوگرافی و زندگینامه

الهام چرخنده متولد چهارم تیرماه ۱۳۵۷ در شهر کاشان است. او در رشته معماری تحصیل کرده است و پس از اینکه این رشته را نیمه تمام گذاشته است با تدریس در حوزه طراحی و نقاشی در شهر اصفهان فعالیت هنری خود را ادامه داده است.
او به جز بازیگری در زمینه فیلمنامه نویسی و مجری گری هم فعالیت داشته است. نکته جالب در بیوگرافی الهام چرخنده اینست که ۲۰ هزار دقیقه برنامه در شبکه مهاجر اجرا کرده است و در مدت اجرای این برنامه ۸ سال در خارج از کشور زندگی می کرد.
او با بازی در یک تله تئاتر به نام شباشب خود را در عرصه بازیگری مطرح کرد و پس از آن بود که با بازی در فیلم شب یلدا  و درخشش در این فیلم به سرعت به شهرت رسید و در سریال ماندگاری همچون من یک مستاجرم بازی کرد.
الهام چرخنده با حضور یک برنامه استانی به نام شهر یاکریم که از شبکه ضدا و سیمای قم پخش می شد به صورت عمومی اعلام کرد که پوشش چادر را انتخاب کرده است و سپس انگشتر ، تسبیح و ساعتش را برای حراج به نفع امور خیریه اهدا کرد.
hgihl ]vokni,الهام چرخنده و همسر سابقش,فرشید نوابی شوهر دوم الهام چرخنده
الهام چرخنده و همسر سابقش فرشید نوابی

ازدواج و طلاق

الهام چرخنده در سن ۱۸ سالگی با فرشید نوابی ازدواج کرد و زندگی عاشقانه با هم داشته اند به طوری که دوستانشان آنها را به جولز و جولی تشبیه می کرده اند. الهام چرخنده نیز به این موضوع اعتراف کرده بود که تفاهم زیادی در زندگی اش بوده است.
او اظهار کرده است که فرشید گوش است و من دهان هستم و شاید به همین دلیل باشد که تفاهم بین ما تا این حد زیاد است و در کنار هم احساس خوشبختی می کنیم . ما شبیه تکه های پارل همدیگر ار کامل می کنیم.
متاسفانه پازل زندگی این زوج خوشبخت در پایان سال ۱۳۹۲ از هم جدا شد.این دو قبل از نوروز سال ۱۳۹۳ خیلی بی سر و صدا و بدون جنجال رسانه ای از هم جدا شدند. از قرار معلوم پسر کوچک خانواده نز پدرش مانده است.
البته با اظهار نظر فرشید نوابی مشخص شد که الهام چرخنده قبل از ازدواج با او یک بار دیگر ازدواج کرده بوده و پسر بزرگش شایان از همسر اولش است. فرشید نوابی در اظهار نظری گفته بود که حضانت تنها فرزندم ارسطو طبق رای دادگاه و خواسته الهام چرخنده به من سپرده شد.