طرز تهیه خورش بوقلمون

طرز تهیه خورش بوقلمون

طرز تهیه خورش بوقلمون , دستور پخت خورش بوقلمون مجلسی و خوشمزه برای عید
خورش بوقلمون
یکی از خورش های خوشمزه و شیک مجلسی خورش بوقلمون است . خورش بوقلمون یکی از بهترین انتخاب ها برای سرو غذا در مهمانی ها است زیرا دارای طعمی مطبوع و ظاهری زیبا است و علاوه بر اینها ، خواص فراوانی نیز دارد.  گوشت بوقلمون سرشار از پتاسیم و زینک و آهن و فسفر است .
این گوشت برای بی خوابی و تقویت سیستم ایمنی و سلامت روانی مفید است . گوشت بوقلمون پروتئین بالایی دارد و در مقابل چربی بسیار کمی دارد.  کسانی که مبتلا به سنگ کلیه هستند بهتر است در خوردن گوشت بوقلمون احتیاط کنند زیرا دارای مقداری اگزالات است .
گوشت بوقلمون غذا و خوراکی بسیار خوشمزه و محبوب در سراسر دنیا است . مسیحی ها از این خوراک در مهم ترین مراسم و جشن هایشان مانند کریسمس و روز شکرگذاری استفاده میکنند.  جالب است بدانید که گوشت بوقلمون هم گوشت قرمز دارد هم گوشت سفید .
اگر گوشت بوقلمون را با گوشت مرغ مقایسه کنیم ، گوشت بوقلمون دیرپزتر است به خصوص در قسمت ران . اگر نگران افزایش وزن خود هستید و کالری مواد غذایی برای شما مهم است قسمت سینه بوقلمون را انتخاب کنید زیرا چربی کمتری دارد .
در ادامه آموزش آشپزی و طرز تهیه خورش بوقلمون با تمام نکات ریز و درشتش را در اختیار شما قرار میدهیم . مقدار موادی که در زیر قرار گرفته شده برای ۴ نفر است . اگر میخواهید برای تعداد بیشتری این غذا را تهیه کنید باید مقدار مواد را بیشتر کنید .
مواد لازم خورش بوقلمون
گوشت بوقلمون    ۴۰۰ گرم
سیب زمینی نسبتا بزرگ    ۲ عدد
پیاز    ۲ عدد
تخمه آفتابگردان    ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده    ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون    ۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه و نمک و فلفل سیاه    به مقدار لازم
طرز تهیه خورش بوقلمون
یک پیاز نسبتا متوسط انتخاب کنید . پیاز را خیلی ریز برش داده و خرد کنید و در ظرفی بریزید . گوشت بوقلمون را به شکل تکه ای و قیمه ای برش داده و با زعفرانی که دم کرده اید و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به پیاز اضافه نمایید .
همه مواد را با هم ورز داده و با دستتان با هم مخلوط کنید تا گوشت بوقلمون به خوبی طعم دار شود . روی ظرف سلفون کشیده و به مدت زمان یک ساعت آن را در یخچال بگذارید تا گوشت به خوبی مزه دار شود . یک پیاز دیگر برمیداریم
و به شکل نگینی برش داده و ریز میکنیم . یک قابلمه انتخاب کرده و روی شعله گاز میگذاریم . کمی روغن در قابلمه میریزیم ، هنگامی که روغن داغ شد ، پیاز را اضافه میکنیم و کمی به پیاز زمان میدهیم تا نرم و شفاف شود .
حالا زمان آن رسیده که گوشت بوقلمون را اضافه کنید . گوشت بوقلمون را به مواد اضافه و آنقدر تفت میدهیم تا سرخ شود . زمانی که رنگ گوشت تغییر کرد باید چند لیوان آب داغ به گوشت اضافه کنید . درب قابلمه را گذاشته و اجازه دهید تا گوشت با شعله و حرارت کم و ملایم بپزد .
سیب زمینی ها را پوست گرفته و به شکل مکعبی برش داده و خرد کنید . پس از آن با آب سرد آنها را شسته و آبکشی کنید . زمانی که گوشت بوقلمون کامل پخت ، سیب زمینی ها را با تخمه آفتابگردان به گوشت اضافه کنید .
کمی فلفل سیاه و نمک به گوشت اضافه کنید و زمان بدهید تا خورش خوب جا بیفتد و روغن بیاندازد . زمانی که خورش کامل پخته شد زمان اضافه کردن روغن زیتون است ، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون روی خورش بریزید و خورش را با برنج سرو کنید .

گرفتن بوی زهم بوقلمون

یکی از عیوب گوشت بوقلمون بوی زهم آن است . ما برای رفع بوی زهم راه حل مناسبی داریم تا از شر این بو خلاص شوید . برای برطرف شدن این بوی بد ، باید بوقلمون را قبل از پخت به مدت ده دقیقه داخل آب داغ بیاندازید .
برای اینکه بوی زهم به طور کامل از بین برود میتوانید از دارچین و زردچوبه و پیاز در آب استفاده کنید . با این کار هم بوی بد آن رفع میشود و هم کف گوشت خارج میشود و به اصطلاح با یک تیر ، دو نشان میزنید .

چاشنی خورش بوقلمون

در مناطق مختلف ایران خورش بوقلمون به شکل های مختلف و با چاشنی های مختلف پخته میشود . یکی از چاشنی ها رب انار است که طعم و مزه خیلی خوبی به این خورش میدهد . برای خوش عطر و خوش طعم شدن این خورش میتوانید از سبزیجاتی مثل گشنیز و جعفری و شوید که جز سبزیجات معطر هستند استفاده کنید.
آبلیمو یکی دیگر از جاشنی هایی است که میتواند طعم خورش شما را بسیار مطبوع کند . اگر تمایل داشته باشید میتوانید یک قاشق غذاخوری آبلیمو به خورشتتان اضافه کنید . شوید و آلو خورشتی و قارچ و هویج از مواد دیگری هستند که میتوانید در صورت تمایل به خورش اضافه کنید .
منبع : hamdore.com/5298-khoresh-booghalamoon

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی فوری می توانید برای ۴ نفر باقالی پل...