طرز تهیه دمنوش زرشک

طرز تهیه دمنوش زرشک

طرز تهیه دمنوش زرشک و عناب , دمنوش زرشک خشک تازه سیاه کوهی برای لاغری , xvc jidi nlk a cva
دمنوش زرشک
دمنوش زرشک یکی از انواع دمنوش های سنتی و خوش طعم ایرانی است که علاوه بر اینکه طعمی بسیار خوب دارد برای درمان برخی بیماری های نیز مفید می باشد. هر چند این دمنوش ممکن است برای بعضی افراد با شرایط و بیماری های خاص مضر باشد.
با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر دمنوش زرشک تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری دمنوش زرشک تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش دمنوش زرشک با وبسایت پارسی دی همراه باشید.
مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم دمنوش زرشک

  • آب جوش ۴ لیوان
  • زرشک ۲ قاشق غذاخوری
  • شکر ، نبات یا عسل به دلخواه
دستور تهیه

طرز تهیه دمنوش زرشک

برای تهیه دمنوش زرشک ابتدا زرشک را پاک می کنیم و در کاسه ای از آب می ریزیم و می گذاریم ۱۰ دقیقه در آب بماند تا اگر گل و لایی دارد از آن خارج شود و بعد در آبکش می ریزیم و آب روی آن می گیریم تا شسته شود.
اگر از زرشک پاک شده استفاده می کنید نیاز نیست آنرا در آب بخیسانید و می توانید به همان صورت از آن استفاده کنید. در مرحله بعد زرشک را در یک  قوری مناسب می ریزیم و روی آن ۴ لیوان آب با دمای ۸۰ تا ۱۰۰ درجه سانتی گراد ( آب در حال جوش ) می ریزیم
در ادامه قوری را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی یک کتری حاوی آب جوش قرار می دهیم تا دمنوش آماده شود. می توانیم برای شیرین کردن دمنوش زرشک کمی عسل ، نبات یا شکر در آن بریزیم. در پایان دمنوش را در فنجان می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان
دمنوش زرشک

خواص دمنوش زرشک

دمنوش زرشک خواص فراوانی دارد که در این مطلب به برخی از خواص آن می پردازیم. از مهم ترین خواص دمنوش زرشک می توان به بهبود اسهال خونی ، زخم معده ، ورم معده ، ضد عفونی کنندگی خون ، تقویت کننده کبد و کلیه ها ، پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و درمان بی اشتهایی اشاره کرد.

مضرات دمنوش زرشک

خانم های باردار و کسانی که به سرفه های خشک مبتلا هستند نباید از این دمنوش استفاده کنند. ضمن اینکه در صورتی که از این دمنوش بیش از حد تعادل و به صورت متداوم استفاده کنید باعث می شود ویتامین B جذب بدن نشود و ممکن است برای معده و دستگاه گوارش هم مشکلاتی ایجاد کند.
منبع : parsiday.com/3072-damnoosh-zereshk

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی فوری می توانید برای ۴ نفر باقالی پل...