خواص و مضرات شوید

خواص شوید

خواص شوید , مضرات شوید , زیان ها و خاصیت های شوید , o hw a dn
خواص و مضرات شوید

آشنایی با شوید

شوید یا شود یکی از گیاهان یک ساله الی دو ساله می باشد که گاهی بلندی آن به یک متر می رسد. ریشه این گیاه راست و مخروطی شکل و سفید می باشد. شوید از زمان های خیلی قدیم وجود داشته و مورد استفاده قرار می گرفته است.
خیلی از افراد گیاه شوید را به دوره های باستان در کشورهای مصر ، هند و ایران نسبت می دهند. این گیاه در قاره اروپا و آمریکا نیز کشت می شود. این گیاه به دلیل خواص بی نظیری که دارد مصارف غذایی و دارویی فراوانی دارد.
شوید گیاه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص شوید را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص این گیاه در ادامه با پارسی دی همراه باشید.
خواص شوید

درمان کم خونی

یکی از روش های درمان کم خونی مصرف شوید می باشد ، شوید باعث افزایش تولید سلول های قرمز خون می شود. شما با صد گرم شوید تازه می توانید ۵۰ درصد نیاز بدن خود را به آهن تامین کنید.

کاهش درد آتریت

شوید به عنوان یک گیاه ضد درد و ضدالتهاب شناخته می شود ، شما می توانید به کمک گیاه شوید به راحتی درد آتریت را کاهش دهید و همین امر باعث می شود تا بیماری نقرس و بیماری های مشابه مفاصل کاهش پیدا کند.

هضم راحت تر غذا

شوید دارای خواص اشتها آور می باشد و به همین دلیل در پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد. روغن موجود در شوید تحریک کننده می باشد و باعث ترشح صفرا می شود و شیره های گوارشی را فعال می کند. این روغن باعث می شود تا حرکات لوله گوارش به درستی انجام شود و به این ترتیب مواد زائد از روده راحت تر دفع می شود.

دفع سموم بدن

شوید ادرار آور می باشد و باعث دفع سموم از طریق ادرار می شود.

درمان خانگی اسهال

اسهال به دلیل سوء هاضمه و فعالیت میکروبی ایجاد می شود ، شما برای سوءهاضمه می توانید به راحتی از شوید استفاده کنید چرا که باعث جلوگیری از سوءهاضمه می شود. فعالیت های میکروبی عامل دومی است که باعث ایجاد اسهال می شود که شوید می تواند به دلیل داشتن مونوترپن ها و فلاونوئیدها که در روغن معطر آن وجود دارد باعث از بین رفتن باکتری ها شود.

کمک به خواب راحت و آرامش

روغن های معطر موجود در گیاهان دارویی دارای خاصیت فوق العاده ای می باشند ، شوید یکی از این گیاهان می باشد که دارای خاصیت آرام بخش و تحریک کننده می باشد.
شما می توانید به راحتی با کمک روغن موجود در شوید عملکرد بدنی خود را بهبود ببخشید. فلاونوئید و ویتامین ب کمپلکس موجود در این گیاه باعث ترشح آنزیم و هورمون های خاصی می شود که آرام بخش بوده و به خواب مناسب کمک می کند.

کمک به درمان سرع

صرع یک اختلال عصبی می باشد که نیاز به تجویز دارو دارد ، شما می توانید با شوید تازه اثرات داروهای تجویزی دکتر را کم کنید.

بهبود اختلالات تنفسی

یکی از ترکیبات موجود در شوید کائمفرول می باشد که در روغن شوید موجود است ، این ماده به صورت طبیعی ضد انقباض می باشد و به عنوان یک آنتی هیستامین عمل می کند. برای جلوگیری از آلرژی می توان از شوید استفاده کرد.

سلامت و تقویت استخوان ها

شوید دارای کلسیم می باشد که به عنوان یک ماده معدنی مناسب باعث جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان و از دست رفتن تراکم استخوانی می شود. پوکی استخوان یک بیماری است که هزاران نفر را در سراسر جهان درگیر خود کرده است ، شما می توانید از شوید برای سلامت استخوان خود استفاده کنید.

کمک به درمان افسردگی

شوید تازه می تواند برای جلوگیری از افسردگی مفید باشد ، شما می توانید شوید را به عنوان یک داروی ضدافسردگی مصرف کنید.

درمان خانگی سکسکه

سکسکه ممکن است به علت های مختلف ایجاد شود ، گازهای به دام افتاده و حرکت آن ها به سمت بالا از طریق مری باعث ایجاد سکسکه می شود. سکسکه می تواند باعث ایجاد آلرژی در بدن شود و عوارض مختلفی را به دنبال داشته باشد.
شوید به عنوان یک گیاه ضدنفخ کاری می کند تا گاز از بدن انسان خارج شود و همچنین تشکیل گاز را کاهش می دهد و در عین حال به عنوان یک گیاه آرام بخش می باشد که باعث کمک به کاهش اختلالات عصبی می شود.

کنترل بیماری دیابت

مدیریت انسولین با بیماری دیابت رابطه مستقیم دارد. شوید باعث می شود تا نوسانات سرم لیپید و سطح انسولین کاهش پیدا کند. اگر می خواهید دیابت را کنترل کنید بهتر است از شوید استفاده کنید.

کاهش دردهای قاعدگی

بیماری سندرم پیش از قاعدگی باعث ایجاد درد در بدن می شود ، برخی دردها خفیف و برخی دیگر شدید می باشند ، شوید باعث جلوگیری از دردهای قاعدگی می شود.

خواص ضد التهاب

شوید دارای خواص ضدالتهابی برای بدن می باشد و برای درمان برخی از مشکلات ناشی از التهاب آرتریت موثر است.

بهداشت دهان و دندان

استفاده از تخم و برگ شوید به عنوان خوشبو کننده دهان باعث می شود تا این گیاه به عنوان یک گیاه معطر شناخته شود و دارای خواص آنتی اکسیدان و ضدعفونی کننده باشد. شما می توانید برای عفونت دهان و دندان های خود از شوید استفاده کنید ، شوید باعث کاهش آسیب لثه می شود.

بادشکن طبیعی

شوید یک بادشکن طبیعی می باشد که برای جلوگیری از به وجود آمدن گاز بیش از اندازه برای معده موثر است. جمع شدن گاز معده باعث می شود تا یک مشکل در روده و معده ایجاد شود ، این امر باعث می شود تا اندام های ظریف حفره ی قفسه سینه دچار فشار شود. نیروهای بادشکن باعث می شوند تا گاز دستگاه گوارش به سمت پایین حرکت کنند و به شکل صحیحی خارج شوند.

خواص ضد میکروبی

مطالعات نشان می دهد که شوید دارای خواص ضد میکروبی می باشد.

پیشگیری از پوکی استخوان

پوکی استخوان یک مشکل شایع می باشد که افراد مسن با آن درگیر می شوند ، شوید سرشار از کلسیم می باشد که برای جلوگیری از پوکی استخوان مفید است.

پیشگیری از سرطان

مونوترپن یک عامل پیشگیرنده ی شیمیایی می باشد که سبب ترشح آنزیمی می شود به نام گلوتاتیون اس ترانسفراز که در خنثی کردن مواد سرطان زا موثر است. این آنزیم باعث خنثی کردن سیانور و مشتقات بنزو می شود
و به این ترتیب برای جلوگیری از سرطان موثر است. آنتی اکسیدان های موجود در روغن شوید باعث می شود تا خواص ضد سرطانی داشته باشد. آنتی اکسیدان های موجود در روغن شوید منبع عالی از ویتامین سی و آ می باشد و باعث جلوگیری از سرطان می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

شوید و خواص ضد میکروبی آن باعث شده است تا این گیاه به عنوان یک گیاه از بین برنده عفونت های میکروبی شناخته شود ، شما می توانید برای جلوگیری از زخم مجدد بریدگی های کوچک از شوید استفاده کنید.
مضرات شوید

برخی از عوارض شوید

شوید به عنوان یک گیاه خوراکی می تواند باعث تداخل در مصرف برخی از داروها شود. ، گاهی شوید باعث خارش پوست شود. عصاره شوید باعث ایجاد حساسیت در افراد می شود ، شوید باعث می شود تا سرطان پوست به ویژه در افراد پوست سفید زیاد شود.
منبع : parsiday.com/3335-shevid

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی فوری می توانید برای ۴ نفر باقالی پل...