خواص تخم بلدرچین

خواص تخم بلدرچین

خواص تخم بلدرچین , مضرات تخم بلدرچین , o hw jol fgnv dk
تخم بلدرچین

آشنایی با تخم بلدرچین

تخم بلدرچین از پرنده ای به نام بلدرچین گرفته می شود که اندازه آن از تخم مرغ کوچک تر می باشد. بلدرچین در اروپا ، آفریقای شمالی ، بخش هایی از آسیا و قسمت های جنوبی ایالات متحده وجود دارد. مواد مغذی زیادی در تخم بلدرچین وجود دارد که چندین برابر خواص تخم مرغ می باشد.
تخم بلدرچین ماده غذایی پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص تخم بلدرچین را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص این ماده غذایی در ادامه با پارسی دی همراه باشید.
خواص تخم بلدرچین

افزایش انرژی بدن

ویتامین و مواد معدنی در تخم بلدرچین وجود دارد که همین امر باعث افزایش انرژی و بهتر شدن خلق و خو می شود. شما اگر به دنبال یک صبحانه سرشار از پروتئین و مواد مغذی هستید می توانید از تخم بلدرچین استفاده کنید. اگر می خواهید در ابتدای صبح هوشیاری بدن شما افزایش پیدا کند می توانید تخم بلدرچین را در رژیم صبحانه خود قرار دهید.

دفع سموم بدن

می دانیم که سموم اگر در بدن انسان باقی بماند باعث ایجاد بیماری های مختلف می شود. اگر تخم بلدرچین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید قطعا باعث سم زدایی بدن می شود و از سنگ کلیه و سنگ مثانه پیشگیری می کند. اگر به فکر پاکسازی بدن خود هستید می توانید از تخم بلدرچین کمک بگیرید.

سلامت چشم و تقویت بینایی

چشم انسان به ویتامین آ نیاز دارد تا در سنین بالا سالم باقی بماند. در تخم بلدرچین مقدار زیادی ویتامین آ وجود دارد که باعث تقویت و سلامت چشم می شود. آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین آ باعث کاهش تباهی لکه زرد در افراد می شود و از آب مروارید پیشگیری می کند.

افزایش سوخت و ساز بدن

ویتامین ب موجود در تخم تخم بلدرچین باعث می شود تا بر عملکرد آنزیم و هورمون های بدن تاثیر بگذارد. این امر باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود. تخم بلدرچین باعث می شود تا اندام های بدن ریلکس شود.

کاهش فشار خون

پتاسیم در تخم بلدرچین باعث می شود تا فشار خون کاهش پیدا کند. تخم بلدرچین دارای ماده معدنی می باشد که فشار و تنش را از سرخ رگ ها و عروق خونی دور می کند. پتاسیم موجود در تخم بلدرچین از تخم مرغ بیشتر می باشد.

تنظیم کلسترول بدن

اسیدهای چرب زیادی در تخم بلدرچین وجود دارد که برای سلامت قلب مفید است. شما می توانید به راحتی کلسترول بد خون خود را به کمک تخم بلدرچین کاهش دهید و کلسترول خوب بدن را تنظیم کنید. بیشتر از شصت درصد چربی موجود در تخم بلدرچین را کلسترول خوب تشکیل می دهد. کسانی که کلسترول بالایی دارند بهتر است از خوردن تخم بلدرچین دوری کنند.

درمان آلرژی و حساسیت

حساسیت یکی از بیماری هایی است که افراد در فصول مختلف به آن گرفتار می شوند. شما می توانید برای درمان حساسیت بدن از تخم بلدرچین استفاده کنید چرا که دارای پروتئینی به نام اووموکوئید می باشد که یک ماده ضدحساسیت طبیعی می باشد. اگر می خواهید از حساسیت و گرفتگی بینی در دوران حساسیت در امان باشید تخم بلدرچین میل کنید.

خواص ضد سرطانی

آنتی اکسیدان برای سلامت بدن ضروری است چرا که با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه می کند. اگر می خواهید از بیماری های مختلف مانند سرطان و بیماری های مزمن در امان باشید بهتر است از تخم بلدرچین استفاده کنید چرا که حاوی ویتامین سی و آ می باشد.

کمک به رشد مناسب

تخم بلدرچین به دلیل خاصیت زیادی که دارد باعث تحریک رشد می شود. پروتئین زیادی در تخم بلدرچین وجود دارد که نقش های بی شماری را در بدن انجام می دهد. تخم بلدرچین باعث ترمیم سلول ها ، بافت ها و عضلات می شود. اگر می خواهید رشد مناسبی داشته باشید بهتر است از تخم بلدرچین استفاده کنید.
مضرات تخم بلدرچین

افزایش کلسترول

می دانید که در تخم بلدرچین چربی وجود دارد پس سعی کنید به مقدار مناسب از آن استفاده کنید چرا که زیاده روی در مصرف تخم بلدرچین باعث بیماری می شود. اگر مشکلات کلسترول بالا دارید و می خواهید از تخم بلدرچین استفاده کنید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. چرا که مصرف بدون هماهنگی با پزشک باعث می شود تا کلسترول بد خون شما افزایش پیدا کند.
منبع : parsiday.com/3200-tokm-belderchin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی فوری می توانید برای ۴ نفر باقالی پل...