خواص برگ بو

خواص برگ بو

خواص برگ بو , مضرات برگ بو , خاصیت ها و زیان های برگ بو , o hw fv f
خواص و مضرات برگ بو

آشنایی با برگ بو

برگ بو یک گیاه خوشبو و همیشه سبز می باشد که در مناطق مدیترانه می روید و عطر بسیار خوبی دارد. برگ بو در مناطق مختلف جهان با نام های متنوعی از جمله رند ، عمار ، ذاقی ، حب الغار ، شجر الغار و غار شناخته می شود.
برگ بو گیاه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص برگ بو را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص برگ بو در ادامه با پارسی دی همراه باشید.
خواص برگ بو

خواص ضد قارچ

عصاره موجود در برگ بو دارای خاصیت ضد قارچی می باشد. همچنین عصاره این گیاه می تواند به راحتی باعث از بین رفتن عفونت های باکتریایی شود. اگر می خواهید از این عفونت ها در امان باشید بهتر است از برگ بو استفاده کنید.

کاهش صدمات سیگار

یکی از خواص برگ بو کمک به ترمیم آسیب های ناشی از نیکوتین می باشد. افراد سیگاری برای کاهش صدمات کشیدن سیگار می توانند از برگ بو استفاده کنند چرا که باعث کاهش استرس و پیشگیری از بیماری های مختلف نظیر دیابت می شود.

رفع سرفه و نرم کردن خلط

برگ بو را با فشار دادن باعث خارج شدن عصاره آن شوید. عصاره برگ بو را با آب داغ دم کنید و سپس بنوشید ، این کار باعث رفع سرفه و نرم کردن خلط می شود.

سلامت دستگاه تناسلی بانوان

به دلیل داشتن ترکیبات آنتول و بور ، این گیاه می تواند باعث تحریک بیشتر هورمون استروژن در زنان شود. این ترکیب باعث از بین بردن عفونت های قارچی واژن می شود. استیگماسترول موجود در برگ بو باعث می شود تا بلوغ تخمک به شکل درستی شکل بگیرد. تاتن و زینک باعث کاهش ترشح واژینال می شود. همچنین در برگ بو ماده ای به نام تریپتوفان وجود دارد که باعث تاخیر یائسگی می شود.

درمان جوش صورت

یکی از خاصیت های عالی برگ بو از بین بردن جوش می باشد شما می توانید برای این امر مقداری برگ بو را با روغن ترکیب کرده و بر روی نواحی جوش قرار دهید.

مفید برای درمان تب مالاریا

برگ بو تب بر بوده و برای پایین آوردن تب استفاده می شود. می توانید برگ بو را به صورت چای دم کنید و میل کنید. این کار باعث کاهش تب مالاریا می شود.

سلامت جنسی

برگ بو دارای فواید زیادی برای اندام های جنسی زنان و مردان دارد. شما می توانید از برگ بو برای مشکلات زود انزالی در مردان استفاده کنید. اپی ژنین و اوژنول موجود در برگ مو باعث حفظ نعوظ می شود و همچنین قدرت اسپرم را افزایش می دهد و از ناباروری جلوگیری می کند.

ضد عفونی کننده بدن

مواد موجود در برگ بو باعث از بین بردن میکروب می شود. شما برای این کار می بایست ۱۵ برگ بو را داخل دو فنجان آب جوش ریخته و بجوشانید تا مقدار آن به یک فنجان برسد. این آب برای ضدعفونی کنندگی بدن مفید است.

سلامت دستگاه گوارش

برگ بو را می توانید دم کنید چرا که برای درمان مشکلات گوارشی از جمله اسهال و دردهای شکمی موثر است. اسانس برگ بو دارای خاصیت آرام بخشی می باشد و درد معده را کاهش می دهد.

پیشگیری از پوکی استخوان

برگ بو دارای خاصیت ضد التهابی برای بدن می باشد و به بیماری آتریت کمک می کند. برگ بو دارای کلسیم می باشد که باعث افزایش تراکم استخوانی می شود و از بیماری پوکی استخوان جلوگیری می کند.

سلامت و تقویت بدن

استفاده از چای برگ بو برای درمان سوزه معده ، سرفه و بی حالی ، درد قاعدگی ، مشکلات تنفسی ، یبوست ، بی اشتهایی ، تهوع و … موثر است. همچنین استفاده از چای برگ بو باعث پاکسازی بدن و تقویت قلب می شود.

خواص ضد التهاب

برگ بو دارای خاصیت ضد التهابی می باشد که این امر با داروهای آسپرین و ایبوپروفن برابری می کند. برگ بو باعث ایجاد ناراحتی معده نمی شود چرا که دارای عناصری است که از آسیب بدن پیشگیری می کند.

سلامت چشم و رفع بوی بدن دهان

برگ بو سرشار از ویتامین آ می باشد. می دانید که ویتامین آ باعث جلوگیری از عفونت های چشمی مختلف می شود و برای پیشگیری از بیماری های چشمی موثر است. برگ بو همچنین باعث از بین بردن بوی بد دهان می شود.

کاهش قند خون

این گیاه دارای خاصیت ضدسرطانی می باشد و باعث کاهش کلسترول می شود. اگر بیماری دیابت دارید می توانید از برگ بو استفاده کنید چرا که باعث کاهش قند خون شده و از سلول پانکراس که مسئول تولید انسولین هستند مراقبت می کند. تحقیقات انجام شده بر روی بیماران دیابتی نشان می دهد که برگ بو باعث کاهش قند خون در افراد دیابتی می شود. برگ بو می تواند بدن را در برابر اشعه رادیواکتیو حفظ کند.

سلامت قلب

برگ بو برای جلوگیری از بیماری های قلبی موثر است. شما می توانید برگ بو را مصرف کنید چرا که باعث کاهش کلسترول شده و افزایش گردش خون را به دنبال دارد.
عوارض جانبی

احتمال سقط جنین

از روغن معطر برگ بو می توان در ماساژ و عطر درمانی استفاده نمود ، چرا که باعث آرامش عضلات می شود. زنان باردار بهتر است از مصرف برگ بو پرهیز کنند چرا که باعث سقط حنین می شود. روغن برگ بو در تولید برخی داروها و عطرها و اسانس ها مورد استفاده قرار می گیرد.
منبع : parsiday.com/3437-barge-boo

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی فوری می توانید برای ۴ نفر باقالی پل...