طرز تهیه کوکو تره کوهی خوشمزه

طرز تهیه کوکو تره کوهی خوشمزه

طرز تهیه کوکو تره کوهی , دستور پخت کوکو تره تبریزی با کنجد , xvc jidi jvi
طرز تهیه کوکو تره
با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی آسان می توانید برای 4 نفر کوکو تره تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکو تره تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید ، در ادامه با پارسی سرا همراه باشید.
مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم کوکو تره

دستور پخت کوکو تره

طرز تهیه کوکو تره

برای تهیه کوکوی تره خوشمزه ابتدا تره ها را پاک می کنیم و می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود و روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم و در کاسه ای بزرگ می ریزیم و سیرها را پوست می گیریم
و می شوییم و رنده ریز می کنیم و به تره می افزاییم.تخم مرغ ها را جداگانه در پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن در کاسه ای می ریزیم و خوب هم می زنیم و به تره اضافه می کنیم و با هم کاملا مخلوط می کنیم.
داخل تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا داغ شود و بعد نصف مایه کوکو را داخل تابه می ریزیم و آن را کاملا در تابه پخش می کنیم و با پشت قاشق روی سطح مایه را صاف می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا کوکو خودش را بگیرد.
پس از اینکه کوکو خودش را کاملا گرفت زرشک و گردو(هم می توانید پودر کنید و روی کوکو بریزید و هم می توانید با چاقو آن ها را خرد کنید تا لای دندان احساس شود) روی کوکو به صورت پخش می ریزیم و باقی مایه کوکو را روی آن ها می ریزیم
و به آرامی با پشت قاشق سطح مایه کوکو را صاف می کنیم و درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم تا سرخ شود.بعد درب تابه را بر می داریم و کوکو را از وسط نصف می کنیم و آن ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.
کوکو تره سرخ شده را در بشقابی قرار می دهیم و به هر صورتی که تمایل دارید برش می زنید و با گوجه فرنگی و خیارشور آن را تزئین می کنیم و با نان نوش جان کنید.

منبع : https://parsisara.com/koko-tare-1657/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی فوری می توانید برای ۴ نفر باقالی پل...